Jelentős eszközfejlesztést tett lehetővé a baleseti ambulancián az ALCOA Alapítvány támogatása

2019-02-01 10:00:00

Jelentős eszközfejlesztést tett lehetővé a baleseti ambulancián az ALCOA Alapítvány támogatása , Szent György Kórház, Dr. Csermavölgyi István főigazgató

A Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház a Traumatológiai Ambulanciájának fejlesztéséhez az Alcoa Alapítvány által meghirdetett pályázaton 35.000 USD támogatási összeget nyert. 

A baleseti ambulancia napi 24 órán keresztül áll az akut sérült betegek rendelkezésére. A Budapest, Velencei-tó, Balaton vonalában, valamint több főútút és autópálya mellett forgalma igen nagy, fejlesztése kiemelt jelentőségű. A pályázat célja a baleseti sebészet fejlesztésének támogatása új beteghívó rendszer kiépítésével, a rendelők átstruktúrálásával, felújításával, valamint váróhelyiségek kialakításával és az ATLS protokoll bevezetésével.

A projekt egyik fő célja az ATLS (Advanced Trauma Life Support) protokoll bevezetése, amely egy olyan bizonyítékokon alapuló rendszer, amelyet az American College of Surgeons fejlesztett ki. A sürgősségi ellátásban világszerte sikeresen alkalmazott program fő törekvése, hogy új, korszerű eljárásrend szerint kezdje meg az életveszélyes állapotban lévő sérültek elsődleges ellátását, állapotuk stabilizálását, az angol újraélesztési ABC mintájára. Az ATLS - program az orvosok számára életmentő eljárásokkal kapcsolatos speciális szaktudást ad, valamint az ehhez szükséges ismereteiket, készségeiket fejleszti annak érdekében, hogy a súlyosan sérült betegek számára a legmagasabb szintű ellátást tudjuk biztosítani. A többnapos angol nyelvű tanfolyamon két szakorvos vett részt és végezte el azt sikeresen.

A projektből két biztonságos és kényelmes várót alakítottunk ki a betegek számára, ami a megnövekedett forgalomnak megfelelő feltételeket biztosít a várakozás idejére.  A rendelőhelyiségek átalakításakor egy belső váróhelyiség is rendelkezésre áll azoknak a betegeknek, akik sérüléseik súlyossága miatt már a várakozás idején fokozott figyelmet igényelnek.

Elektronikus beteghívó rendszert építettünk ki, melyet a kórház egyedi igényeinek megfelelően fejlesztett ki a gyártó cég. Magyarországon az egészségügyben még nem szokványos elektronikus betegbehívó rendszer célja, hogy a beteg állapotának, illetve érkezésének megfelelő sorrendben lássuk el. A rendszer lehetővé teszi, hogy a behívás sorrendjét a személyzet annak megfelelően irányítsa, hogy milyen a beteg állapota, azonnali, vagy halasztható ellátást igényel. Lehetőség van a szakrendelések közötti átirányításra. Amennyiben az ellátás során például röntgen vizsgálat válik szükségessé, akkor a sorszám átadható a radiológia részére, ahol ugyanazon sorszámmal hívják be a beteget. A váróban monitorokon keresztül tájékoztatást nyújtunk a következő beteg behívásáról és az ellátás helyszínéről.

A baleseti sebészetre automata tolóajtókat építettek be, melyek célja egyrészt a közvetlenül a nagyforgalmú bejárat mellett kialakított váró időjárási viszonyoktól való védelme, másrészt a rendelőkben történő személyzeti és betegforgalom megkönnyítése. 

A baleseti sebészet fejlesztésének támogatásáért a kórház köszönetet mond az Alcoa Alapítványnak.

 

The donation of the ALCOA Foundation enabled a significant development of the Trauma Emergency Department. 

Fejér Megyei Szent György Hospital has won 35.000 USD for the development of the Emergency Trauma Department on the tender invited by the ALCOA Foundation.

The trauma emergency unit provides care for acutely injured patients 24/7.  Residing along the motorway with the proximity of lake Balaton, lake Velencei and Budapest, the development of this busy department is mandatory. The aim of the application is to support the trauma department via the configuration of a new electronic patient calling system, the renovation and reorganization of the examination rooms, working up new waiting areas and the introduction of the ATLS protocol.

One of the main goals of the project is the introduction of the ATLS protocol, which is an evidence-based system developed by the American College of Surgeons and used worldwide in the emergency care. The aim of the worldwide successfully applied ATLS training program is to provide doctors with the necessary knowledge and skills of life saving procedures based on the well-known resuscitation ABC, which are mandatory to achieve the highest level of care for the severely injured patients. Two specialty doctors have completed successfully the three-day long course in English.

During the project we managed to work up two waiting areas for the patients providing a more appropriate environment for the increased demand. A secure waiting area has also been developed for those patients who need observation.

An electronic patient calling system has been installed by the manufacturer according to the needs of the hospital. In the Hungarian healthcare these systems are not widely used yet. The aim was to make the operation of the trauma unit conform to the new European data protection law (GDPR). While doing so, we also achieved that the patients wait where they are supposed to. It also makes it easy to call in the patient into any examination room or to send them to another department for further investigations like an X-ray. The system also helps to call the patients in the order of the seriousness of their status.

Automatic sliding doors have been installed into the trauma emergency department. The purpose was to protect the patients from the weather conditions while waiting close to the busy entrance, on the other hand, these doors also help the transport of the patients to the examination rooms.

The hospital is grateful to the Alcoa Foundation for the support of the development of the trauma department.

 

Oszd meg a Facebookon!